lördagar

Hej hemma!
(tack för din fina kommentar Christine, älskar dig så mycket!)

Idag har jag suttit på ett kaffe i cirka 40 minuter, på morgonen, och kämpat för att få ett visum till USA. Det enda som strular är deras hemsida, satt 1,5 timma i torsdags och kämpade. Otroligt tidskrävande och frustrerande, och jag börjar verkligen att förstå vilket helvete vissa utav mina klasskamrater får gå igenom varje gång de ska någonstans. Kommer få fortsätta att fylla i den där dumma visum filen i morgon under våran studyhall, vilket betyder att jag kommer förlora dyrbar tid på det.

Sedan; en liten utflykt runt om kring i Buenos Aires. Bla. sett värdens fräckaste museum, ska lägga upp bilder på det.

Håller på att ladda upp skolarbeten just nu, och har assont i ryggen. Känner mig som en gammal åttio åldring med böjd rygg. Mamma har bokat in en massage för mig när jag är i Sverige och jag räknar ner dagarna till dess. Haha.

Efter lunchtiden gick jag och en kompis till en marknad i närheten, vi hade tänkt vara borta i cirkus 30 minuter men gick runt där i cirka 2,5 timma eller något, sen köpte jag lite Starbucks och sådant. Ett par hundra överflödiga kalorier, ett par förlorade timmar och ett par hundralappar, vilket var extremt värt det.

I morgon kommer vi att gå till en annan marknad, det är dock inte obligatoriskt utan bara om man skrivit upp sig för det. Jag blir lite orolig, måste upp i morgon vid åtta, städa mitt rum inför rumsinspektion, skypa, rumsinspektion, gymma kanske, vara borta ett par timmar vid marknaden, läsa ut 2/3 delar utav en ganska tjock bok och plugga matte. Sen försvinner, jag vet inte hur många timmar, på det där visumet.

Men, som Crille skrev: YOLO. Jag har faktiskt fått en liten bränna, och bränt mig lite, och ni har jo (om allting är som det ska) snöstorm hemma i Sverige. :)

xx,
ii

One thought on “lördagar

Leave a Reply

