Hon skrev ett brev som sa hejdå.

hon skrev en lapp som sa hejdå 
Okej. Tänkte skriva ett litet “hejdå” inlägg, fast vet inte riktigt om det kommer behövas (lovar er att tre månader kommer att gå riktigt riktigt snabbt!), men det känns riktigt riktigt skönt att veta att man snart är där. Har nästan dött av tristess senaste veckorna..

Tänkte att jag kunde fylla i några luckor för övrigt (Just to make it clear, typ). Kommer nu att åka till Argentina (via Frankfürt) och sen kommer jag och min skola (tgs) att vara i ungefär 3,5 månader i Buenos Aires! 
Vet att vi kommer att bo jättefint ungefär mitt i stan, i stans säkraste område (dvs. tusentals övervakningskameror och vakter överallt (något mina föräldrar blev jättelyckliga och glada av att höra, haha)), och sen kommer 2 personer dela på varsin lägenhet med kök, badrum, vardagsrum och ett sovrum med två olika sängar. Fick reda på för ett par dar sen vem jag kommer att bo med, och är jättenöjd. Kommer bo med en utav mina “student ambassador’s” ( någon man blev tilldelad att mejla och ställa frågor hos när man just kommit in på skolan), så känns lite som om jag redan “känner” min rumskamrat ganska väl efter massa mejl. 

Nästan alla jag träffat på dem senaste dagarna och innan har frågat om jag inte är nervös över att börja på skolan, och för att vara ärlig så är jag inte särskilt nervös över Det. Är dock galet galet nervös över hur fan jag ska packa för 3,5 månader borta (speciellt då det är VINTER nu i Argentina, men i slutet av vår vistelse kommer att vara stekhet sommar), jag menar 20 kg är jo ingenting. & jag har inte ens vägt min väska än. För att vara ärlig har jag inte ens packat klart ännu. Och planet lyfter om ett par timmar (haha, klassisk jag.), och sen är det där med att sova på flygplanet (hatar verkligen jättemycket att sova i public), så stannade uppe ganska sent i natt och tänkte gå upp jättetidigt men råka stänga av alarmet (haha, ännu en klassisk jag), så är ganska så utvilad nu. Men antar att jag borde oroa mig mer för packandet än sovandet just nu, så antar att det är här mitt hejdå-vi-ses-snart-igen inlägg tar slut. Pusspuss!

update: drygt 20 kg bagage & 5 kg handbagage är jag nu redo. Undrar hur jag ska kunna packa mig hem igen i December utan övervikt, men det är ett problem vi får ta tag med då känner jag! Lager på lager metoden finns jo alltid.

Leave a Reply

