breakfast habits

Frukost är, om ni frågor mig, dagens bästa måltid. Utan tvekan! Har därför knådat ihop ett snabbt inlägg om just frukost, insåg att det finns alldeles för lite frukost bilder i den här bloggen. breakfast habits
Här är vad jag åt till frukost igår, och ungefär så brukar det se ut varje dag på vårt köksbord. Nu på sommarlovet har jag mer tid på morgonen till att göra smoothies, annars om jag har mer bråttom blir det kanske bara en macka och té på skoldagar. breakfast habits
Här är världens bästa smoothie! Följer aldrig något recept utan slänger oftast i det första bästa jag ser, i den här hade jag bla. 2 bananer, apelsin juice, mjölk + fil, nötter, massor av hallon och kanel. Annars är mango + hallon + apelsine juice + banan och massa kanel det bästa som finns.

Brukar oftast dricka dem efter jag varit ute och joggat (på morgonen), då får kroppen även i sig alla vitaminer från frukten lättare. Om jag vill att den ska vara mer “matig” har jag i lite havre, eller cornflakes ibland (låter bara konstigt tills man faktiskt har testat det). breakfast habits
Gul kiwi är just nu mitt absoluta beroende. Den ser ut som en vanlig kiwi utanpå, fast den är mindre hårig och är mer slät, och är gul inuti. Skillnaden är att den är mycket sötare. Kan äta runt fem stycken på en dag om det finns hemma, haha. Kostar ca 4:-/st.

Glömde även att påpeka att den vita klumpen som gömmer sig i backgrunden är risgrynsgröt, med kanel på. Så otroligt gott. Eftersom det inte fanns något bröd hemma och jag var vrålhungrig ifrån powerwalken (brukar oftast träna tidigt på morgonen med ett glas té i magen och ett par nötter bara), så fick gröt duga för att hålla mig mätt.

 Blev sjukt sugen på att äta frukost igen efter mitt inlägg, haha.

Leave a Reply

