Hej på er. Börjar det här inlägget med att visa en bild på Woody Allen och ett utav hans förmodligen bästa citat “Talent is luck, the important thing in life is courage.”. Och jag vet att jag inte delat med mig så mycket utav detta på bloggen, men i höstas ansökte jag på skoj till en IB skola som har fördelen att man får resa mycket, men pga. alla resor osv. så kan de endast ta emot runt femton personer per år ifrån hela världen (i år så lite som tio.), och som sagt, trodde jo aldrig någonsin att de ens skulle vara intresserade utav en intervju med mig eller någonting, men vips nu har det gått ett halvår och cirkus två intervjuer + lika många korta skype samtal och det visar sig att jag  lär flytta till Hong Kong nästa höst + 11 andra helt fantastiska städer runt omkring i världen de kommande fyra åren. Fick reda på detta i torsdags och har fortfarande inte riktigt smält detta.

Kommer att vara borta hemifrån i 3 månaders intervaller i varje stad, så jag kommer jo så klart att sakna familj, vänner och svensk mellanmjölk, men är samtidigt så sjukt lycklig över detta. Anledningen till att jag varken skrivit eller pratat (förutom med familj och närmaste vänner) om detta är jo helt enkelt bara att jag som sagt aldrig trodde riktigt att jag skulle komma in. Det enda vi ska göra nu är att skriva under ett par papper och scanna in, sedan kommer ett par brev med posten inom de närmaste veckorna med mer detaljer. Jag är bara väldigt väldigt glad över detta,  jag minns att när jag började ansökan för skojs skull och insåg att minst tre olika lärare var tvungna att skriva personliga omdömen om mig speciellt för skolan och jag tänkte “äsch det är ingen idé.” och typ “gud vad pinsamt att störa mina lärare på det sättet.”. Idag är jag bara sjukt glad att jag faktiskt tog upp det med dem. Det här hade jag aldrig kunnat föreställt mig för ett par år sedan, så det är jäkligt galet bara.

Och nu vet ni det kära läsare. puss.

Leave a Reply

