det ekar över hela staden..

Börjar det här inlägget otroligt smidigt med att sitta invirad i min filt och låter kameran överföra bilder till datorn. Bestämmer mig för en toa paus och på något sätt är kamera sladden hoptrasslad med min fot och jag drar ut sladden ur datorn när jag reser mig & kameran laddar ner bilderna (AJ, stackars mitt nya 16 GIG’s minneskort!!) och det enda jag ser är min systemkamera med sitt fina objektiv studsa fram och tillbaka över stengolvet(STENGOLV!!). Mitt hjärta brast, och jag tror att kameran lider utav depression efter den svåra misshandeln. Helvete. så jävla klantigt och typiskt mig. Till och med locket på objektivet föll av, helt sjukt. Dock ser den ut att må bra.. fan alltså, förlåt mig älskade kamera.
Hur som  helst, skulle egentligen bara blogga lite om ingenting (har haft noll uppdatering på en vecka. Ambitiöst.)

The main reason till det, eller vad man ska säga, är att jag varit borta i Berlin nästan hela lovet. Så. fint. och. mysigt (ni ser jo själva, eller?)

Ni kanske undrar vad Elefanten ovanför har med någonting i huvudtaget att göra? Well, jag och mamma tog en spontan promenad till “Berlin Zoo” sista dagen innan flyget åkte. KOLLA vad söt, den gäspar! (Varning för ett dussin bilder på söta djur: Om ni ogillar; Scrolla ned, mycket.)

 Smått uttråkad men otroligt söt apa.

Storstads-apor.

 flodhästar!

Första dagen provades hotel spegeln, om den funkade för ego pics och sånt. Och ja, betyg godkännt minus dålig belysning.

Gissa vilken mur va!

 Ber verkligen om ursäkt för alla turistiga bilder och skitkonstiga ansiktsuttryck som skedde vid berlin-muren.

 åh så myspysigt.

Sen besökte vi minnescentret för judarna som förlorade sina liv under hitlers tid. Fint, och hemskt sorligt. Hela Berlin är fyllt av massa judiska museum och minnesplatser m.m.

Helt plötsligt hittade vi till en marknad! Årets finaste påskägg som jag sett, köpte dock inget.

Pälsar sålde dem tydligen också.

Älskar älskar att alla jävla byggnader är täckta med hur arty graffiti som helst. Så. grymt. Varför finns inte detta i sverige? Åhh.

Den här är en utav mina favoriter. Vet inte om ni ser det så exakt, men det är en gigantiskt röd varelse som äter upp en vit liten. Om ni ser närmare så ser ni x1000 små människor som skapar den stora människan. Tänk er vilket jobbigt arbete! Berlinarna är nog glada att staten skiter i sanering utav graffiti.

Och så avslutar vi inlägget med en bild på två galet goa italienska glassar vi käkade i Hauptbanhof, hare bra nu. Lördag å allt. puss.

Leave a Reply

