kulturiserade jag hälsar.

Haloj! Idag var det egentligen bara planerat att jag skulle in och riva lite bland second hand & vintage kläder inne i stan, sen visade det sig att filmkameran jag hittat hemma och skulle köpa film till inte funkade alls utan var hur trasig som helst inuti. Sen gick pappa in till sitt rum där hans kamerasamling är och var där jätte länge medan jag väntade, sedan kom han ut med en kamera i handen som var en utav hans första ifrån sjuttiotalet och som han besökte New York med för första gången och sa “här, du får den”. Vilken ansvarighets känsla, älskar dens fula yttre och att den är hur tung som helst att byta fokus med (vilket man bara kan göra manuellt för övrigt!). Den är 100 mm och verkar nästan nå nollan i bländartala, så jag är nöjd. Måste bara hitta ett band till, så gör den sig perfekt över axeln i Paris.

Sen trampa jag och pappa förbi bokrean (men hoppsan!) och jag köpte lite kulturella böcker och en chick lit och han köpte “grattis” kort till folk. Blev aldrig att jag åkte och kolla de där kläderna, insåg att både busskort och kreditkort låg hemma. Men imorgon kanske? Måste verkligen köpa ett par joggingbyxor och fler linser.

Leave a Reply

