2011

Fick lust att gå igenom året lite…

Börjar med att redovisa mitt år med en bild på Malin! Härifrån en vinterdag då vi skulle åka skridskor i en konstig ishall som låg vart tusan var? så vi var lägligt nog sjuka just den dagen och hade tid för både kasta hår bilder, baka bullar och plugga faktiskt också.

Sen någon gång i Februari åkte jag och familjen till min favoritstad. Det är stort som Göteborg, ser ut som en bättre variation av Stockholms gamle stad och är var jag hör hemma. Det var kallt nog att få helvetet att frysa, minus 20 så mest bilåkande och snabba som tusan springa-in-i-byggnader-för-att-tårna-inte-ska-frysa-ihop-språng.

.. passade på att insupa inspirerande konst på en konstutställning i Tallinn (glömde berätta att förra bilden var Tallinn, nu vet ni!) och äta godaste pannkakan man kan få för nästan ingenting. Eller kan få alls?

Mars var sorligt nog ett tomrum med skräpbilder, använde kameran bara två gånger i hela mars? What’s up with that? Hur som helst, April och Elin och jag köpte take away på espresso house, och insöp atmosvären av paddan som åkte förbi med turister, var en av de första i Sverige som fick gratis smakprov på vitamin water och jag brände mig på näsan efter en lång dag av promenad och sol.

Hur fri som helst ifrån skolan och jag åkte till Spanien och njöt av vackra berg ifrån hotel-utsikten och varm luft.

Innan maj och jag bar shorts. Till synas inte särskilt nöjd med päronens försök att kulturisera mig.

Fortfarande April och varmt nog för att köpa sushi och äta vid kanalen, sola och återigen vinka till turisterna på paddan. Underbart, right?

Fyllde år och fick en mumin tårta dedikerad till mig av fina vänner. En mumin tårta! Kan ni fatta?! hur underbara.

Meningslösa skolutflykter till skärgården, för kallt för att sola/bada, för varmt för att låta bli.

Tillslut kom det där jävla sommarlovet man längtat så mycket efter, firades med all rätt med lite tårta!
— någonstans här åkte jag sedan till London i tre veckor. Bra att ha med, kanske årets bästa tre veckor och endå cirkus 6% av året. Lärde mig den hårda vägen att trots att det är sent och man är hur trött som helst, kolla så att bussen faktiskt heter “H19” och inte “H9” eller vad det nu var och hamna i något jävla getto där det är omöjligt att komma tillbaka “hem” igen. Duktigt, lyckades jag med varannan dag tills jag tillslut lärde mig och istället började gå av på fel busshållplatser. Ångesten över att åka buss har aldrig, aldrig, varit värre så satt varje dag och stirrade oroat på skylten i bussen som visade hållplatser.—

Resterande del av året spenderades till festivaler och konserter, där jag ej vågade riskera min kameras liv och den fick lämnas hemma. Sedan resten av stunderna till: sola, fika, promenera och sova. sommar<3

Två av så otroligt fina vänner ifrån London! Här hälsade jag och Sofia på Johanna nere i skåne, tog turist bilder och åkte över till Danmark.

Tillslut tog sommaren slut och vi började i skolan. Vi blev skickade till nya jävla skärgårdsöar, och här mitt i kyligt och äckligt regn håller Ellen nästan på att blåsa iväg.

En av Septembers höjdpunkter. Min “momo” ifrån Kanada hälsade på! Så himla saknad eftersom jag inte sett henne på två år, vi bakade lite och visade henne Götet. Hon är så snäll, klipsk, ärlig… och så vidare.

höst: lider av massa inlämningsdatum i skolan, fikar mindre än förra året, går på gymnasiemässor och höstiga promenader, besöker trädgår’n med tjejerna, kastar höstlöv i luften medans jag ber om en nådig vinter.

Vill bara påpeka snabbt att det är otroligt svårt att bestäma händelser som skall “utmärka sig” och kunna representera en viss månad genom bara en bild. Vill även flicka in att det så klart sker massa annat även i mitt liv, finns massa fina personer, som inte alltid syns på bloggen. Av helt förklarliga skäl som att jag faktiskt inte har lust att kasta ut hela mitt liv att läsa på internet. Så ni inte glömmer det bara, puss.

Leave a Reply

